Roligt!

Ibland hör man andra ha ganska roliga konversationer. Igår när jag stod i kön på Ikea hörde jag det här från en familj bakom mig i kön.

Pappan börjar bli irriterad av alla människor och att det är kö till kassan:
– Jag ska bara hämta batterier.
Pappan kommer tillbaka:
– Men för helvete finns det bara laddbara batterier?
Dottern:
– Ja, det är IKEAs nya miljötänk.
Pappan:
– Jävla miljögrej. Så onödigt. Det skulle jag aldrig köpa.
Dottern:
– Nej det är väl som att du aldrig skulle köpa halogenlampor heller.
Pappan:
– Men det är ju inte samma sak. Det är ju inte för miljön utan för att dom drar mindre energi…

Kommentera/Leave a Reply

