Lektält

20140410_130153

 

Kartal tycker det är roligt att leka i tält och han tycker om att krypa in och mysa i dom. Jag tycker också att det är en rolig och utvecklande grej men jag är inte lika förtjust i den plastiga känslan som dom färdiga tälten ger, dom är tillverkade i något plastigt material. Då fick jag iden att designa ett själv. Så med stommen från ett ikeatält och en del tyg (samt väldigt mycket tålamod) så är tältet nu nästan färdigt. Det enda som saknas är flaggan på toppen samt en mysig dyna till golvet. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Det blev precis så där mysigt som jag hade föreställt mig.

 

2 thoughts on “Lektält

Kommentera/Leave a Reply

