Ny barnmorska

Igår var jag hos barnmorskan och fick då veta att hon ska sluta så jag kommer få en ny. Eller jag ska först få en semestervikarie för min nuvarande barnmorska och sen få byta till en ny barnmorska. Det känns lite trisst för jag tyckte verkligen om hon som jag har nu och så känns det som om jag kommer ha olika hela tiden nu på slutet. Nästa gång jag ska dit har jag i alla fall hon som jag haft från början. Jaja det ordnar sig säkert.

Jag gjorde glukosbelastning igår också men det gick inte så bra. Man fick inte äta något efter 22:00 kvällen innan. På morgonen skulle dom kolla blodsockret innan man drack en sockerlösning. Sen skulle man vänta två timmar och sen kolla sockret igen. Problemet var bara att jag var så fruktansvärt hungrig på morgonen eftersom jag inte fått äta nått. När jag sedan drack sockerlösningen (som inte alls var så hemsk som alla säger, för dom har börjat med en ny sort som ska vara godare 😀 ) blev jag väldigt illamående efter en liten stund. När jag suttit i en timme så kom allt upp igen så det blev inte så mycket med det testet. Dom kollade i alla fall sockret då och det såg bra ut så jag behöver inte göra om testet vilket känns skönt.

Ps. nu är det bara 5 veckor kvar att jobba innan jag tar semester i väntan på lillen!

2 thoughts on “Ny barnmorska

  1. Oj! Stackare… 😦 Tur att det var godare men inte så kul att kräkas.. men skönt att du inte behöver göra om det!

    Skönt som attan med lite semester också! Snart är killen här!!! 😀

Kommentera/Leave a Reply

